A levelet - szokásunktól eltérően - nem vágjuk meg. Így teljes. Teljes meséje egy embernek, betegségének és annak, amit ő az egészségügyben tapasztalt. "Az ember, amig egészséges el sem tudja képzelni micsoda kálváriát kell megjárnia betegként. Jó állampolgárhoz híven vigyáztam az egészségemre, nem dohányoztam, nem ittam, sportoltam. Kerékpárral jártam dolgozni, hogy a környezetemre is vigyázzak. Ám egy ilyen alkalommal elütött az autó. Sárosan, piszkosan, összetörve feküdtem a földön, amikor a mentők után kiérkezett a helyi orvos is. Rámnézett, majd azt mondta a mentősöknek: gerinctörés, bordatörés, nem éri meg a reggelt. Nem kell vele sietni. Nem is siettek, de mégis megértem. A későbbiekben sem volt sok szerencsém az orvosokkal. Soha nem éreztem azt, hogy lelkiismeretesen tennék a dolgukat. A lábam sehogyan sem akart javulni, sőt egyre deformálatlanabb, dagadtabb lett. Többször kérdeztem az orvost, hogy ez normális? Persze megnyugtattak, hogy csak elhíztam, le kellene fogyni. Na, gondoltam, megint én vagyok a hibás. Lapogattam egyszer egy Emberi test című könyvet, amikor is egy képre lettem figyelmes. A kép aláírása szerint ez egy nyirök ödémás lábat ábrázol. Namondom, ez pont olyan, mint az én lábam. El is indultam a doktorbácsihoz, hogy elmondjam neki. Erre ő a fejéhez kap és azt mondja: Tényleg! Namondom, milyen jó, ha az ember segíteni tud az orvosának és két éves késéssel végre helyesen diagnosztizálják. Megkaptam a szokásos semmiségeket, ugymint gumiharisnya, talpbetét, viz alatti masszázs és torna. Ezeket szépen sorba felváltva, mikor épp mi jutott az orvos eszébe. Egyik alkalommal a szokásos felülvizsgálatok egyikén megkérdeztem, hogy nem lehetne e esetleg kicsit részletesebben megvizsgálni a lábam állapotát, mert szerintem az elmúlt fél évben nagyon sokat romlott. Az orvos készséggel irt papirokat, hogy ide, meg oda menjek el, jó két hónap alatt sikerült is minden leletet beszereznem és visszamentem, hogy tessék, itt van. Orvosunk böngészte, nézegette, majd közölte, hogy tényleg romlott az állapot, sajnos a lábam mérgezi a testem, sok felesleges folyadék pang benne, kialakult néhány ciszta és esetlegesen amputálásra is sor kerülhet, ha ilyen ütemben romlik. Ott álltam egy orvos előtt, aki évek óta kezel, foglalkozik velem, akinek javítani kellett volna az állapotomon, vagy legalábbis szinten tartani. Én, mint jó beteg betartottam mindent, amit mondott, jöttem minden alkalommal, amikor kellett. Hírtelen végigfutott rajtam, hogy talán nem is vesznek itt engem komolyan és felháborodásomban kicsit elragadtattam magam. Ránéztem a doktorbácsira, majd az órámra és azt mondtam neki. Hát doktor úr, akkor van két hete, akkor újra visszajövök. Vegyen elő egy szakkönyvet, nézze át, tanulmányozza, esetleg konzultáljon a kollégáival, de találjon ki valamit a lábam gyógymódjáról, mert én eddig csak azt hallottam, hogy romlik, romlik, de tenni nem tettünk semmit. Jó lenne már, ha a gyógyitás is kapna némi szerepet. Az orvos kissé meglepődött, talán meg is sértődött, de én akkor már úgy éreztem, hogy egy olyan betegséggel, ami nem azonnali beavatkozást, igényel, amivel akár hónapokat is várakoztatnak, hogy orvoshoz kerüljek, talán ezzel nem kellett volna idáig jutni. Lett volna ideje arra, hogy megállitsa a folyamatot, ha nem felejtette volna el kéthavonta, hogy én is létezem és velem is kellene kezdeni valamit. Kicsit úgy tünt nekem, hogy egy egy alkalommal mindig a na, majd ezt meg kellene nézni gondolat villant át az agyán, de még ráér, hiszen ez nem krónikus betegség, ezzel majd akkor foglalkozunk, ha az lesz. Gondolom, ha majd le kell vágni a lábam, arra nem kell hónapokkal azelőtt bejelentkezni. Ezek után augusztus elején kaptam egy újabb időpontot a következő orvosi vizitre, október 27. Gondolom addigra sem fog utána nézni senki, hogy mit kellene tenni a gyógyulás érdekében. Persze, ha lenne pénzem, akkor másképp lenne, hiszen megfizethetném a magán orvosokat, vagy természetgyógyászokat. Sajnos dolgoznom kell és munka mellett nem érek rá pénzt keresni, sem arra, hogy esetleg más városokban, más orvosoknál keressem a gyógyulás lehetőségét. Marad a várakozás, a sok kimaradt idő és az, hogy amikor legközelebb orvos elé kerülök ismét csak azt állapitsa meg, hogy hát ez már megint sokat romlott. "

A bejegyzés trackback címe:

https://drtucc.blog.hu/api/trackback/id/tr21374842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGboss 2009.09.11. 18:54:13

"Érdekes" eset. Sok kérdést felvet:
- ki ez a nevezett orvos (szakterület)? a helyi háziorvos? belgyógyász? más szakorvos?
- mikor végzett? fiatal? idős?
- az ország melyik részén? falun? városban?
- hol dolgozott, hol szerezte a gyakorlatait? azonnal körzetben? kis szakrendelőben? megyei kórházban? klinikán?
Ezek kérdések. És pár befolyásoló tény:
- évtizedek óta nincsen az orvosoknak tisztességes fizetése... Csodálkozunk, hogy az értelmes nagy része kiment már külföldre? Elment gyógyszercéghez?
(szép a hálapénz, de gondoljunk bele, milyen "fehérköpenyes koldusként" tartani a zsebet? vagy elkérni a pénzt, amikor tudja, hogy törvénytelenséget követ el? csoda, hogy sokuknak elmegy minden lelkiismerete?)
- mi a vonzó ma egy falusban háziorvosnak lenni? csodálkozunk, hogy nincs orvos?
- hogyan lehet úgy gyógyítani, hogy a legalapvetőbb gyógyszerek, eszközök sem állnak rendelkezésre? csodálkozunk, hogy sokuk megcsömörlik azt látva évtizedeken keresztül, hogy hiába tudja, mit kell tenni, de nincs meg hozzá az eszköze?
Summa summarum azt hiszem, hogy ilyen társadalmi és anyagi megbecsülés mellett sajnos egyre több hasonló, szakmájához csak hümmögni tudó orvos fog "gyógyítani"...

manofinca 2009.09.11. 22:01:25

A beletörődés még nem megoldás-a mai magyar egészséügy igencsak romokban hever ,azonban így is lehet lelkiismeretes orvosokat találni-bár nem könnyű.tapasztalatom szerint rá kell szánni az időt ,a csodára várni nem mindig kifizetődő.

netke 2009.09.11. 22:25:01

Nos, az orvosokról én csak annyit jegyeznék meg, hogy én a magam részéről még se éhező, se hajléktalan, se szegénynek nevezhető orvost nem láttam. Megette a fene, ha mindenki azt mondja, nem fizetnek eleget, nem dolgozom. Letette a nagyesküt, igenis, kutya kötelessége lelkiismeretesen dolgozni. Amikor az ember pályát választ még ott van előtte a lehetőség. Anyagi okokból választom, vagy hivatástudatból. Sok olyan ember van, aki bár nem fizetik meg, mégis lelkesen főzi az ebédet a konyhán, vagy varrja a ruhát, vagy tanitja a gyereket, végzi a dolgát és büszke arra, ha sikeres és eredményes. Valamiért az orvosoknál mindig ott van, hogy a meg nem fizetett orvos közönyös. Hát ne legyen az! Legyen szakmája elhívatott, sikeres dolgozója és akkor talán jobban meg lesz fizetve, ha másképp nem erkölcsileg. Rá van bizva az ember élete, a beteg bizalommal fordul hozzá és elvárja, hogy foglalkozzanak vele. Jó lenne már, ha ők sem azt lesnék, hogy hogyan lehet minél több pénzt kicsikarni, hanem a szakmai sikereket hajszolnák.

Liriell 2009.09.15. 09:11:16

Én úgy gondolom ezért nagyon fontos, hogy jól ismerd a tested. Te vagy az aki látod nap mint nap, ebből kifolyólag, ha bármi olyan elváltozást tapasztalsz, azonnal orvoshoz kell menni. Ha nem kapsz kielégítő választ, akkor mész tovább. Egyet értek, itt Magyar o.-on mérföldes különbség van a magánorvos és az állami között. Ha tehetem én is inkább magánorvoshoz megyek, ott érzem, hogy 100%-ban rámfigyelnek és meg akarnak gyógyítani.

netke 2009.09.15. 20:29:58

Liriell! Szerintem nagyon is igazad van. Az orvosok is csak azon tudnak segíteni, aki magán is akar, aki foglalkozik a saját problémájával. Azt azonban még elmondanám, hogy a másik orvoshoz megyek dolog nem mindig jön be. Tapasztalatból tudom, hogy ha ugyanazzal a dologgal másik orvoshoz fordulok az mást fog javasolni és mondani. Ha megemlited neki, hogy már voltál egy orvosnál és az ezt meg ezt mondta, akkor az éppen aktuális orvos elmondja a másikat mindennek, hogy mennyire nem ért hozzá és direkt is mást javasol. Ilyenkor az ember elgondolkodik, hogy mi is van. Miért áskálódnak egymás ellen az orvosok. Legutóbb általános kivizsgáláson vettem részt. A belgyógyász rákérdezett ki a háziorvosom, majd közölte, hogy ja, az mindig gyenge gyógyszereket ir fel, majd ő ir másikat. Nekem ez egyáltalán nem növeli az orvosokba vetett bizalmam.
süti beállítások módosítása